Fluefiske til fjells

Ørretfisket i elv er over for nå , døgnfluene tar seg en pause på denne tia vanligvis ..

Jeg sitter hjemme og føler på en depresjon, mye som skjer i livet å ting blir satt litt på hold.

Jeg konkluderer med at jeg behøver en «timeout» fra hverdagen, jeg behøver ro!

Ringer til en barndomsvenn fra Sauda som bor i Stavanger å hører om han vil bli med til fjells noen dager , noe han både ville og kunne .

Jeg pakker sekk å reiser innover.

Vi møttes ved førstevann i kveldingen, derfra vandret vi sammen inn til nedre fjellvann.

Rigget opp teltet i hu å hast, rigget opp fiskeutstyret som forøvrig er en custom made glassfiberstang av merket «Blue halo» bygget av Markus haldin.

Det ble ikke fisket denne første kvelden grunnet vind .

Det ble en relativt korte tur da det blåste kraftig å ødela fisket ..fikk 3-4 ørret før vi vandret nedover igjen .

De neste dagene derimot vandret jeg alene i 3 dager med meget godt fiske, 4 dagen fikk eg selskap av Trond Kjærstad fra Krsand ..den turen kan du lese her om noen dager 😉

Legg att eit svar

