En fotograferende fluefisker

 

I dag skriver jeg med en følelse av skrivesperre , en ekkel følelse ! Har utrolig mye fine stunder bak meg de siste 3-4 ukene som bare skriker etter å bli blogget .

Here we go !

Jeg drar ut til Maritjørna , det såkalte «Govannet» ilag med fluefiskevenner, jeg har ikke med med meg fluestangen , kun kamera og stativ .

Kjetil skal fiske , og jeg håper på noen greie bilder ..

Det er sol , klokken er rundt 20.00 og fisken vaker overalt , jeg blir stresset .

Fluefisker i myggsverm

Kjetil venter tålmodig på rette vaket , insektene som klekker nå er mygg i hopetall og fisken vaker ustanselig.

 

Jeg sitter klar med kamera og forsøker å fange stemningen , jeg fokusere på kjetil og flua hans , problemet er bare at den forsvinner i mengden og all vakende fisk gjør meg stresset .

Før jeg vet ordet av det har kjetil gjort et tilslag , han kjører nå på en fast fisk av helt grei størrelse .

Fluefisker

Kjetil gjorde jobben , fikk ørreten til og velge riktig flue .

I govannet er det 2 vann , det er en liten gjengrodd kanal i mellom de , hvor det ene vannet er mer magisk enn det andre .. Naturen rundt er enestående , hjort og rådyr som vandrer rundt deg til alle tider og et fugleliv som kan få deg til å tro at du er i brasils amazonas ..Det innerste vannet er et relativ lite tjern som er ovalt med tett å flott skog rundt , her inne går det enormt store ørreter har jeg observert.

Det vakes relativt jevnt å trutt denne kvelden å noen av vakene er så store at ringene sprer seg over hele vannet .

Stian Rennestraum-6

Vaket midt i bildet viser litt om hva jeg mener 🙂

Jeg ser vakene , Stian å Kjetil fisker , jeg sitter 20 meter unna med en 200mm og ber til høyere makter om at en av dem skal røkke til å skrike fast fisk , det skjer desverre ikke denne kvelden .

Stian Rennestraum-5

Vanskelig fiske i Govannet

Vi innser at fisken seiret denne kvelden , vi fikk ikke fisk , men jeg fikk noen ok bilder syns jeg , og en opplevelse jeg aldri før har hatt her på kysten ..

Takk til Kjetil Hovda og Stian Rennestraum som tok meg med hit 🙂

 

Legg att eit svar

