17 Mai fisket

17 mai skulle i år ikke feires i sentrum , tanken på menneskesverming og trommelyder fikk meg til å grøsse … Nei , jeg og Stian Rennestraum bestemte oss for å sette vekkerklokken på 04.00 natt til 17 mai å stikke avgårde i riktig anntrekk .

17 Mai

Jeg og Stian riktig anntrukket på helt riktig plass.

 

Vi startet bilen kl 0500 og drog rett inn til Govannet , det var her vi ville starte 17 mai .

Været var alldeles nydelig , vindstille å med fantastisk temperatur listet vi oss ned til en vik hvor vi visste at storfisken pleide gå å rydde i sivkanten .

Myggen svermet , morgendisen danset over vannflaten og ørreten vaket i sivkanten , dette blir bra tenkte jeg 🙂

Stian gjorde seg klar men stoppet plutslig opp å stod der stiv som en pinne , jeg funderte på hva som skjedde mens jeg drev å gjorde klart kamera .

fluefiske

Stian observere et rådyr på vei til vannet for å drikke , men jeg så det ikke å skremte det vekk med kameralydene.

 

Da jeg endelig skjønte at jeg nettopp hadde skremt vekk et potensielt krembilde ble jeg skuffet , men ikke så lenge .. Klart eg gjerne ville hatt rådyret i fokus på dette bildet , men slik gjekk det ikke ..så la oss konse om fisket og fotograferingen .

Stian krøp ned til vannkanten å kastet på vaket , men fisken var i vandringsmodus å beveget seg stadig bort i fra flua .

17 mai-1

Her ser stian rådyret , bildet ble så uskarpt pga stresset å hastverket .

 

17 mai-5

Venter på vaket

17 mai-7

Kaster på vaket i sivkanten 

Det ble ikke fisk her heller , den stoppet og vake og var mest sannsynlig mett å gjerne litt skremt ..Vi vandret videre.

40 Minutter senere befant vi oss noen mil lenger øst , i en glassklar liten elv som minnet om en engelsk kalk kanal med vakende ørret under overhengende busskas , jeg kjente at dette var spesielt med engang 🙂

Vi rigget opp utstyret ved bilen , vandret 100 meter nedover å slo oss ned i en sving .

17 mai-8

Lord Rennestraum er klar

goelven vats-7goelven vats-5

goelven vats-1

Stian med utslengt flue

goelven vats-2

Fast fisk 

Turen 17 mai går inn som et evig minne , fantastisk selskap og fantastiske opplevelser.. Fisket ga ikke de store puddingene , men atter en gang sitter jeg igjen fornøyd med opplevelsene.

Fisken som aldri kom i håven er ikke nødvendigvis en bad day ..Nyt omgivelsene mens du er der , et vak er ofte like givende som et tilslag 🙂

Mvh

Fredrik Lunde Svendsen

Legg att eit svar

