Hovlandsnuten opp 2015

Hovlandsnuten opp er et motbakkeløp på 6.6 km med en topp på rundt 950 moh.

Løpet går i Sauda og starter ved Sauda fjordhotel som ligger på ca 30moh , det vil si at stignigen fra start til topp er bratt , meget bratt selv om årets vinner som ble Heidi weng ( Norsk landslagsløper i langrenn ) mente at årets løype ble i letteste laget ! De 300 siste høydemeterne var snøkledd, det var saltet for at løperne ikke skulle trenge truger, men solen å de 700 føttene gjorde at løpets siste metere ble utfordrende for de aller fleste ..

Merriterte idrettstjerner som Emil Hegle Svendsen og Thomas Alsgård har tidligere deltatt på løpet uten å kunne løfte trofeet, i år sviktet de store stjernene med sitt nærvær så den store stjerna ble Heidi weng som absolutt har bevist at hun er en Idrettsmaskin av rang , dette var hennes andre seier på 2 år !

Heidi Weng

Heidi Weng

Johan Bugge ble vinner på Herre siden , tiden ble etter hva eg hørte rundt 45 minutt !

Eg for min del var ikke en del av løperne , eg var derimot kalt inn som fotograf som skulle stå midt i løypa å fotografere trimmerne i årets løp , eg sto plassert på en slak strekning rett etter hakkebakkeskogens brutale stigning , her slakket løperne litt av å eg så for meg at det kunne bli en bra posisjon for fotograferingen , det ser eg i ettertid at det ikke var ! Men heldigvis hadde de dyktige fotografer lenger oppe i løypa , Rune Håheimsnes ( http://ulvenru.smugmug.com/Hovlandsnutenopp/2015 ) sto på toppen å har en fantastisk serie med bilder av både løperne å publikum , så anbefaler alle å se igjennom hans bilder på linken eg la ut her !

Arrangemanget fikk fantastiske tilbakemeldinger fra både publikum å løpere, løypen var flott å naturen de løper i er enestående vakker .. Neste år tror eg jaggu eg stiller, enten som trimmer eller tidsløper🙂

Eg slenger med noen bilder fra mitt kamera åsså, trimmerne fortjener honnør de åsså noe bildene kanskje vil vise, alt ifra unger i 7-8 års alderen å eldre helt opp til 87 år deltok på dette fantastiske arrangemanget🙂
IMG_5890

IMG_5901

IMG_5907

IMG_5918

IMG_5925

IMG_5976

IMG_5979

IMG_5983

IMG_5987

IMG_5991

IMG_5994

IMG_6005

IMG_6014

IMG_6020

IMG_6032

IMG_6047

IMG_6062

IMG_6064

IMG_6075

IMG_6082

IMG_6087

IMG_6096

IMG_6117

IMG_6124

IMG_6125

IMG_6133

IMG_6137

IMG_6140

IMG_6147

IMG_6151

IMG_6153

IMG_6161

IMG_6162

IMG_6167

IMG_6174

Categories: Fluefiske | Kommenter innlegget

Innleggsnavigasjon

Legg att eit svar

Lag ei gratis nettside eller ein blogg på WordPress.com.

