Det nærmer seg tiden for Ørretvak

Gud bedre for en lang vinter, formen er like dårlig som hvert år på denne tia, men nå starter opptreninga til fjellturene i sommer ! Om knappe 2 måneder bære det av sted til Island for å fiske Monsterørret, 2 måneder etter det bærer det av sted til Nord i landet å 3 uker med Loffing på leit etter døgnfluespisende fisk🙂

Bloggen min skulle handle om fluefiske, men fluefiske sesongen er jo altfor kort så vintern ødelegger hele opplegget !

Vi er et trekløver i år som skal oppleve Norge på langs med fluestang å lavo, Midnattsrocken i Lakselv som startpunkt 8 juli , eg klare ikke vente …

Islandsturen blir noe nytt for Min å Lasse sin del, vi er begge Tørrflue hoder som ikke føler oss hjemme med fortyngede endestumper, men når ting blir kastet over oss på denne måten utnytter vi muligheten, det er næmlig mulig å fange fisk på tørrt i mai der også ..

Men så var dette med Utstyr, tåler mine pusslete tørrfluestenger i klasse #4 å #5 vindkasta på island i mai, eller må eg opp i #6 eller #7 , fisken er jo også ganske mye større enn hva som er normalt på mine trakter ! Ting koster så mye, eg har ikke midler til å ha en fluefiskegarderobe til 20 000 kr liggende , så eg prøver å holder det til det minimale ved å kjøpe gammle brukte stenger som ikke koster skjorta ..  I dag har eg 5 stenger totalt , 1 Kingfisher stang ( 80 talls i kl #6 ) , en Eikre fluvius i kl#4 , et par Elk_horn stenger i kl #3 å #4 , å en merkeløs i kl#5 , samt en A.Jensen Merlin switch 11 fot kl #7 som aldri er blitt brukt ( Wasted material ) ..Eg har 3 sneller , alle er merkeløse ! Men eg må ha en ny 5r stang før Nordnorge kaller, Å det blir mest sannsynlig en Eikre Aroni siden de har lovet meg en god pris:)

Ellers har vi handlet inn en Lavo , den var meget fin så gleder meg til bo i den i sommer🙂

Categories: Flyfishing and Photo | Kommenter innlegget

Innleggsnavigasjon

Legg att eit svar

Lag ei gratis nettside eller ein blogg på WordPress.com.

