På Jonestølen

Da var det dags og blogge litt igjen, skuffende dårlig med blogginnlegg de siste ukene, men det skyldes vel litt utbrenthet etter en relativt lang og innholdsrik sessong..

Men i helga var jeg på Jonestølen, Hytta til friluftsrådet vest, hytta er åpen for alle og har alle fasiliteter du trenger.

Vanligvis er jeg alene på turene,  , men denne gang hadde jeg med meg Anja, en fantastisk jente med de rette egenskapene  og et flott humør🙂 Digger deg🙂

 

Turen startet da altså ved djusbotten, jeg var jo skråsikker på at dette var den enkleste ruta !! Jeg var jo i storevann litt tildligere i sommer og lagde meg en plan om hvor det var enklest å gå, opp det nye skitrekkets bane mot tjuvanutane, men jeg tenkte underveis at vi skulle ta en snarvei så vi svingte venstre litt vel tidlig på vei opp, da havnet vi virkelig i villrede…PLutslig sto vi på en topp og såg ned på et vatten jeg ikke visste eksisterte, å veien ned var et Marakkels uten like ..

Hvor er vi fredrik `?

Hvor er vi fredrik `?

For å komme seg ned til dette vannet måtte vi slite, men det var ingenting imot hva som ventet da vi passerte vannet..

usikker , men dette ukjente vannet er muligens Nusvannet ..

Anja benytter seg av buskaset til å sette seg litt .

2 timer hadde jeg tenkt ca, 4 timer tok det da vi aldri fant no sti ..Vi gjekk opp og ned å opp å ned og ble litt frustrerte etterhvert ..Eller Jeg ble, Anja sa ikke et klunk, ikke en sur tone kom det ut av denne jenta enda jeg surret det til noe inni granskauen🙂

Nedre svartevann tror jeg vannet vi havnet i heter, som viste eg og bare være et par hundre meter fra sjølve Jonestølen, et relativt smalt vann og avlangt med en god del fisk i, men antageligvis bare småfisk..

VI kom endelig frem til hytta rundt klokka 17, da var det bare å få av seg de svette klæra og hoppe i koseklæra, samtidig sto kaffen på, den hadde jeg gledet meg lenge til🙂 Vi fisket også denne dagen, det var helt fantastisk flott vær og fisken bet, de var ikke større enn størst, men men, jeg fikk plass til alle 7 i folien samtidig så da kan du tenke deg størrelsen🙂 Fingermat ble det uansett og fornødde var vi🙂

Anja fikk kniven og ansvaret for sløyinga, det hadde hu aldri gjort før så dette syntes hun var stasligt🙂

For meg handler alt om fluefiske, å med en fluefiskende Anja er turen reddet ..

For meg handler alt om fluefiske, å med en fluefiskende Anja er turen reddet ..

Storfonødde Anja med dagens fangst

Storfonødde Anja med dagens fangst

 

Etter fiskinga drog vi opp i hytta, vi hadde med oss litt godsaker så ikke praten sku stoppe helt opp🙂

10 år siden vi pratet sist, så dette var hyggelig🙂 Vi hadde masse å prate om ..

Dagen etter styrt regnet det, å helt ut av det blå kom det 2 til innom hytta, de var bare en snartur innom, en kopp kaffe hver å littsmåprat så vandret de hjem igjen ..Anja gjekk å la seg på ettermiddagen, mens jeg vandret oppover til Øvrastølsvannet for å sjekke ut fisket, helt dødt ! jeg vandret videre innover mot revavannet som Rolf selvik hadde anbefalt, men da jeg nådde frem dit startet det å blåse å i tillegg til at det pøset ned regn ble jeg lei, dessuten hadde jeg vært lenge vekke nå, Anja kunne ha våknet mens jeg var vekke å da fryktet jeg panikk i leiren..Da jeg nærmet meg hytta igjen så jeg det røk forsiktig i pipa å tenkte enten er hun våken å full i angst for hvor jeg var, ellers har det kommet nye beboere..Jeg gløttet inn vinduet på soverommet i det jeg passerte hytta å der lå hun like godt enda🙂

Men nå måtte hun stå opp tenkte eg så eg bråka litt ekstra når eg kom inn🙂

Sånn helhetsmessig er naturen i dette området helt enestående, fra hytta har du god oversikt nedover, å jeg så støtt og stadig en Ørn og en ravn som drev og patruljerte utenfor hytta, jeg har solgt telezoomen min, så fuglebilder ble det ikke ..

Resten av turen handlet for meg om å ta bilder, jeg blir så fasinert av slik natur at alt annet blir borte, jeg ser formasjoner i skydekket , jeg ser høstfargene spre seg over hele dalen og fantasien min løper løpsk gjennom kameraøyet. Jeg prøver og fange det jeg ser via kamera mitt, det tar aldri slutt ..

Om dere blir like fasinert som meg tviler eg på, men eg deler alle bildene med dere i håp om å lure dere ut , bruk naturen for hva den er ,  den er helt magisk..

 

Can you see it ?

Can you see it ?

stemningen på vei  hjem var trollsk..

stemningen på vei hjem var trollsk..

Burde dette hette, for her var det mer blåbær enn fisk å få !

Burde dette hette, for her var det mer blåbær enn fisk å få !

mhm....Jonestølen :)

mhm….Jonestølen🙂

fuck u 2 ...

fuck u 2 …

Tipper Staffan blir imponert av snikestillingen min..det ekke bare bare å fluefiske i hockeystilling ..

Tipper Staffan blir imponert av snikestillingen min..det ekke bare bare å fluefiske i hockeystilling ..

Iallefall på liksom :)

Iallefall på liksom🙂

Ja det er vakkert..

Ja det er vakkert..

hyppig toalettbruker kommer vandrende..

hyppig toalettbruker kommer vandrende..

dette var den største fisken hele helga :) se så happy da :)

dette var den største fisken hele helga🙂 se så happy da🙂

I  rest my fishface

I rest my fishface

Og Anja fotografere

Og Anja fotografere

Frustrerte fjellfolk på feil sti :)

Frustrerte fjellfolk på feil sti🙂

Categories: Ørret, Canon 7D, fiskeplasser, flueboksen, Fluefiske, Flyfishing, Flyfishing and Photo, Høyfjells fiske, Landscape, Sauda, Trout, Tur rapport, Uncategorized, Utstyr, Vak | 2 kommentarar

Innleggsnavigasjon

2 thoughts on “På Jonestølen

  1. Leif Gunnar Mo

    Kjekt å lese at du er fornøyd med Jonestølen🙂 Planen er å få flydd opp ved og propan med helikopter Onsdag 25.Og nye materialer til brua ved utløpet av Vårstølsvatnet. Hilsen Vaktmester Leif Gunnar🙂

    • Hei Leif Gunnar, Hyggelig å se at du har funnet frem til bloggen her🙂 Ja var en fantastisk liten hytte, helt supert med slike tilbud🙂 Ja var vel bare no steiner som broovergang oppe ved Øvrastølsvannet ?

Legg att eit svar

Blogg på WordPress.com.

